Folyamatmenedzsment

Folyamatmenedzsment

 

A szervezetek döntéshozói a külső hatásokra (jogszabályváltozás, megváltozott piaci-gazdasági és társadalmi környezet) és a belső hatásokra (szervezet átalakítás, új informatikai rendszer bevezetése) adekvát választ a meglévő működési folyamatok ismeretével, azok optimalizálásával, átszervezésével tudnak adni. Mind a közigazgatási, mind a versenyszférát érintő szervezet-, ill. informatikai fejlesztések sikeres megvalósításához szükséges az érintett területek folyamatainak feltárása, bizonyos esetekben újraszervezése.

 

A folyamatmenedzsment célja a vállalat/intézmény fő üzleti folyamatainak megfelelő kialakítása, kézbentartása és fejlesztése a jobb eredmények elérése érdekében.

 

Megközelítésmódunk alapja, hogy az igazgatási vagy üzleti folyamatok ismerete és validálása nélkül nem lehet sikeres szervezetfejlesztést, vagy informatikai rendszerbevezetést végrehajtani.

A szolgáltatás-portfoliónk kiterjed a folyamatmenedzsment teljes vertikumára, amely magában foglalja a szervezeti folyamatok felmérését, tervezését, fejlesztését, szabályozását és dokumentálását.

Folyamatmenedzsmenthez kapcsolódó szolgáltatásaink:

  • meglévő folyamatok felmérése, dokumentálása (audit);
  • folyamatokhoz kapcsolódó szabályozások, munkaköri leírások elkészítése;
  • szervezeti stratégiában történő változás leképezése a folyamatokra;
  • folyamatok kapcsán feltárt problémák, igények kezelésére megoldási alternatívák kidolgozása;
  • új folyamatok kialakítása, szabályozása;
  • új folyamatok bevezetésének támogatása (oktatások);
  • folyamatok átalakítását követően a folyamati teljesítmények mérése, elemzése, visszacsatolás;
  • komplex vállalati folyamatmenedzsment rendszer bevezetése;
  • folyamatfejlesztéshez kapcsolódó szervezetfejlesztési, változáskezelési és projektmenedzsment feladatok ellátása.

 

Friss híreink
E-igazságszolgáltatási gyakorlatok Európában

E-igazságszolgáltatási gyakorlatok Európában

 

Az igazságszolgáltatás működésének átszervezése, az innovatív információ-technológiai megoldások bevezetése fontos kérdés az Európai Unióban, hiszen az igazságszolgáltatás működése közvetlenül hat a polgárok életére és biztonságérzetére is.

 

A terület adminisztrációjának átszervezése és fejlesztése magasabb színvonalú e-kormányzati szolgáltatásokat eredményez az állampolgárok számára.


 

Öregedő társadalmak, átalakuló nyugdíjrendszerek

Öregedő társadalmak, átalakuló nyugdíjrendszerek

 

A világ nyugdíjrendszereinek két, napjainkban jellemző jelenségre mindenképp megoldást kell találnia: egyrészt a folyamatosan növekvő várható élettartam, másrészt a gazdaságilag fejlett társadalmak elöregedő népességéből fakadó kihívásokara kell választ adni.

 

Jelenleg a gazdag országokban 3-5 aktív korúra jut egy nyugdíjas, a becslések szerint 40 év múlva ez 1-2-re fog csökkenni. Magyarországon körülbelül 1,3-1,4 a járulékfizetők és a nyugdíjasok aránya, valamint nagyon alacsony a gyermekszám, ezért a nyugdíjrendszer átalakítása aktuális és komplex feladat.